Lofoten

IMG_0134

Jeg sitter i aprilsola på kaia i Henningsvær. Lofotfiske er over for denne gang, båtene dupper i kaia, det er stille, noen få turister ellers måkeskrik og lukten av fisk som tørker.Jeg har tatt turen fra Narvik til Lofoten – gjennom et landskap så vakkert at jeg tidvis måtte felle en tåre. Ville, snødekte fjell som reiser seg opp fra havet gir følelsen av å kjøre i et glanset postkort. Sola skinner fra den blåeste himmelen Lofoten har sett på lenge – og jeg vet bare at jeg er vanvittig heldig som er her. Akkurat nå.

Utdrag fra upublisert artikkel

Ukategorisert

Legg igjen en kommentar

